Omschrijving

Symantec Client Management Suite 7.5: Administration

34eb19d6cd23563d155eb5b3fbf3399e.pngAIMED Solutions is de enige erkende Symantec Education Partner die diverse officiële Symantec Trainingen verzorgd op het gebied van het Symantec Endpoint Management portfolio. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben de benodigde praktijkervaring. U werkt dan ook met de meest recente software en lesmaterialen aangevuld met praktijk gerelateerde onderwerpen.

AIMED Solutions werkt met toonaangevende opleidingsinstituten in Nederland. Als u ervan verzekerd wilt zijn dat u bij een van onze partners daadwerkelijk een officiële training heeft geboekt, neem dan contact met ons op.

OMSCHRIJVING

De Symantec Client Management Suite 7.5 Administration cursus is bedoeld voor professionals belast met het gebruik van Symantec Client Management Suite (CMS) om hun software en hardware resources te beheren in hun organisaties.

Deze vijfdaagse, klassikale training leert studenten de onderliggende componenten en concepten van het Symantec Management Platform te begrijpen en de Symantec Management Console voor CMS te gebruiken om management taken uit te voeren.

Studenten leren CMS software oplossingen te gebruiken om bijvoorbeeld een hardware en software inventarisatie uit te voeren, de software catalogus te beheren, software & software-updates te distribueren, software metering tbv licentiebeheer te gebruiken en computers op afstand te beheren. Studenten leren ook hoe je CMS-rapporten kunt gebruiken om de IT omgeving te monitoren. Tevens zijn aanvullende lessen opgenomen voor Site Management en Security.

De training voorziet in hands-on labs met een eigen netwerk van virtuele computers.

DOELGROEP

  • Deze training is voor IT beheerders, consultants en System Engineers die zich bezighouden met de
    • installatie van software
    • uitvoeren van inventories van computers
    • configuratie en (remote) beheren van Symantec Managed Endpoints

BENODIGDE VOORKENNIS

  • Basiskennis van het Microsoft Windows operating system;
  • Kennis van netwerkconcepten en netwerkbesturingssystemen;
  • Kennis van hardwarecomponenten;
  • Ervaring met VMware Workstation is een pre. 

DOELSTELLINGEN

Na het afronden van deze training bent u in staat om:

  • Computer en User resources te vinden en te importeren die u wilt beheren
  • Symantec Management Agents en Plug-ins uit te rollen
  • Inventories uit te voeren op gemanagede hardware/software resources om inzicht te krijgen in uw omgeving
  • Een Software Catalogus met alle beschikbare software componenten te onderhouden
  • Software en Software Updates te verspreiden naar managed endpoints
  • Software Metering (tbv Licentiebeheer ed.) uit te voeren
  • Remote beheer uit te voeren
  • Rapportages te maken en te analyseren met behulp van 'predefined reports'

DUUR

  • 5 dagen

TRAININGSTIJDEN

  • De training begint de eerste dag om 10.00 en duurt tot ongeveer 17.00
  • De overige dagen worden de trainingstijden in overleg met de trainer bepaald.

 

Data & Inschrijven

Inhoud & Download

DOWNLOAD(S)

Download hieronder de volledige beschrijving van deze training

Symantec Client Management Suite 7.5: Administration


inhoud training

Understanding the Symantec Client Management Suite

  • Symantec Client Management Suite demonstration
  • Learning about the Symantec Client Management Suite
  • Symantec Management Platform components used by CMS
  • Symantec Management Platform concepts used by CMS
  • How the platform and CMS work

The Symantec Management Console

  • Accessing the Symantec Management Console
  • Getting to know the Symantec Management Console
  • Getting to know the enhanced console views

Symantec Management Platform Basics

  • Importing computer resources from Active Directory
  • Discover computer resources using Network Discovery
  • Grouping resources
  • Applying CMS policies to resource targets

Deploying the Symantec Management Agent

  • Installing the Symantec Management Agent - push method
  • Installing the Symantec Management Agent - pull method
  • Installing solution plug-ins for the Symantec Management Agent
  • Working with the Symantec Management Agent GUI

Gathering Inventory from Managed Computers

  • Introducing Inventory Solution
  • Creating and configuring inventory policies
  • Using inventory tasks
  • Other Inventory Solution capabilities
  • Introducing inventory reports

Managing the Software Catalog

  • Preparing the Software Management Framework to support the Software Catalog
  • Populating the Software Catalog with software components
  • Working with software component resources

Delivering Software to Managed Computers

  • Choosing a method to deliver software
  • Understanding the software blade of the enhanced console view
  • Managing software deliveries with tasks
  • Installing software using a managed software delivery policy
  • Introducing software management reports

Managing Software with Application Metering

  • Understanding Application Metering
  • Tracking software usage on managed computers
  • Metering software with Application Metering policies
  • Application metering reports

Managing Organizational Views and Organizational Groups

  • Learning about organizational views and groups
  • Creating custom organizational views and group
  • Managing organizational views and groups

Managing Resource Filters and Resource Targets

  • More about resource filters
  • Managing and working with existing filters
  • Creating and modifying filters
  • More about resource targets
  • Working with targets

Managing Software Updates on Windows Computers

  • Introducing Patch Management Solution for Windows
  • Preparing your environment for Patch Management
  • Distributing software updates
  • Patch Management Solution reports

Remotely Managing Computers

  • Introducing pcAnywhere Solution
  • Establishing and managing remote connections
  • Overview or Real-Time System Manger
  • Remote management reports

Managing Policies

  • Getting to know policies
  • Understanding user-based policies
  • Understanding maintenance windows
  • Configuring automation policies
  • Managing shared schedules

Managing Jobs and Tasks

  • Overview of task management
  • Creating and scheduling tasks and jobs

Overview of Deployment Solution

  • Introducing Deployment Solution
  • Configuring Deployment Solution
  • Creating and managing deployment jobs and tasks
  • Deployment Solution imaging

Reporting

  • Introducing reports
  • Using and creating standard reports
  • Configuring and using IT Analytics Solution

Site Management

  • Introducing site management
  • Managing sites, subnets and site servers
  • Reviewing site server plug-ins to the Symantec Management Agent
  • Configuring site services

Security

  • Learning about security
  • Managing user accounts, security roles, and privileges
  • Managing permissions